Veelgestelde vragen

Hier vindt u de veelgestelde vragen van Chevaldo Omheiningen terug. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

    Verzending

  • Wat is de levertijd van kleine bestellingen - POST NL?

    Mits u voor 12:00 (middag) besteld, kan de bestelling dezelfde dag óf uiterlijk 1 werkdag later bij PostNL worden afgeleverd. Vervolgens wordt het pakket in bijna alle gevallen dezelfde werkdag nog verstuurd door PostNL. Onze werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag. De werkdagen van PostNL zijn van dinsdag tot en met zaterdag. Eén pakket via PostNL kost €12,95. PostNL levert onze pakketten in Nederland en België.

  • Wat is de levertijd van grote bestellingen - Transport?​​​​​​​

    Mits u voor 12:00 (middag) besteld, kan de bestelling dezelfde dag nog worden aangekaart bij het transportbedrijf. Wij streven er naar om uw bestelling binnen 5 tot 10 werkdagen te verwerken en transporteren. Wij hebben eigen ruime voorraad en onze producten zijn direct leverbaar. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn en kunnen wij de levertermijn niet garanderen, nemen wij zo spoedig mogelijk persoonlijk contact met u op. De kosten voor het verzenden van grote bestellingen tot €2.500,- (inclusief BTW) zijn €125,- (inclusief BTW). Vanaf €2.500,- (inclusief BTW) leveren wij gratis. De kosten voor het transporteren van grote bestellingen gelden alleen voor Nederland (exclusief de Waddeneilanden) en België.

    Zakelijke Belgische klanten betalen in het kader van Europese afspraken over intracommunautaire leveringen geen BTW. Om hiervoor in aanmerking te komen dient uw bedrijf/organisatie over een geldig BTW nummer te beschikken. Na verificatie van dat BTW nummer ontvangt u een factuur BTW verlegd. Bestellingen Waddeneilanden en overige landen: Voor klanten van de Waddeneilanden en overige landen is het mogelijk om de materialen af te halen in onze vestiging in Vlissingen. Mocht u de materialen graag geleverd willen hebben zullen wij de transportkosten voor u opvragen. De kosten zullen worden berekend op basis van uw woonplaats. U kunt altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden met ons te bepreken.

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    • Eén pakket via PostNL kost €7,50. Vanaf €100,- wordt het pakketje gratis bij u thuis bezorgd. PostNL levert onze pakketten in Nederland en België. 
    • De kosten voor het verzenden van pallet bestellingen zijn €15,-* (inclusief BTW). Vanaf €200,- (inclusief BTW) leveren wij gratis.
    • De kosten voor het verzenden van grote bestellingen zijn €75,-* (inclusief BTW). Vanaf €1.000,- (inclusief BTW) leveren wij gratis.
    • Bij afhalen in de winkel worden er geen bezorgkosten gerekend. Sterker nog, er gaat dan 5% korting van het subtotaalbedrag af!  

    *Dit geldt alleen voor bestellingen in Nederland (exclusief de Waddeneilanden) en Vlaams Gewest België. Voor klanten van de Waddeneilanden en overige landen is het mogelijk om de materialen af te halen in onze vestiging in Vlissingen. Mocht u de materialen graag geleverd willen hebben zullen wij de leveringskosten voor u opvragen. De kosten zullen worden berekend op basis van uw woonplaats. U kunt altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden met ons te bepreken.

  • Kan een omheining ook per post worden verzonden?

    Nee, een omheining kan niet per post verzonden worden. Omdat een omheining te groot en te zwaar is om per post te verzenden.

  • Impregnatie

  • Wat wordt verstaan onder hoge druk impregnering?

    Het grenenhout wordt onder hoge vacuüm- en druk geïmpregneerd. Het proces start in de ketel met voorvacuüm, om zoveel mogelijk lucht en vocht uit het hout te verwijderen. Hierna wordt de ketel gevuld met een hoog concentraat impregnatie middel terwijl het vacuüm wordt vastgehouden. Met een dubbele persdruk van ongeveer 10 bar wordt het houtverduurzamingsmiddel in het hout geperst. Een na-vacuüm zuigt vervolgens het laatste overmaat aan vocht weg. Bij het openen van de ketel wordt een onderdruk in het hout gecreëerd voor een schoon oppervlak. Dit proces wordt herhaald voor volledige verzadiging. 

  • Wat is het verschil tussen Tanalith-E, PRE-SHEILD® en creosoot geïmpregneerd?

    Omheiningen, poorten en afrasteringen worden blootgesteld aan diverse weersinvloeden. Denk aan de kou, regen, zon, warmte en wind. Omdat hout een natuurproduct is, werkt hout onder deze invloeden. Om uw omheining langer mee te laten gaan, worden materialen “geïmpregneerd” oftewel “verduurzaamd”. Er zijn verschillende manieren om hout te verduurzamen. Wij gebruiken drie verschillende manieren namelijk Tanalith®-E, PRE-SHEILD® en creosootolie.

    Tanalith® E
    Tanalith® E is een impregneermiddel op basis van water, koper en triazolen. Het koper komt uit gerecyclede materialen. De triazolen zijn organische biociden die gebruikt worden om het hout te beschermen met name tegen schimmels. De natuurlijke kleur van Tanalith® E verduurzaming op hout is een groene/licht bruine kleur. Na verloop van tijd neemt de kleur van de palen af en zal het gaan vergrijzen. De verwachte levensduur van het hout in combinatie met Tanalith® E is 20 jaar.

    PRE-SHEILD®
    PRE-SHEILD® is het nieuwste impregnatiemiddel voor een langere levensduur van uw omheining Net als Tanalith-E is PRE-SHEILD® een impregnatiemiddel op basis van water, koper en triazolen. Het geeft het hout een mooie egale brons – bruine kleur, geeft niet af en is reukvrij. Deze impregnatie biedt door haar natuurlijke uitstraling het beste alternatief voor tropisch hardhout, gecreosoteerd hout en andere houtsoorten. Net als Tanalith-E is de verwachte levensduur van het hout in combinatie met PRE-SHIELD® 20 jaar.

    Creosoot
    Creosootolie is een impregneermiddel op basis van teer. Dit impregneermiddel heeft bederfwerende eigenschappen, waardoor het makkelijk 20+ jaar meegaat. Creosootpalen geven kleur af bij aanraking en kunnen zorgen voor een geïrriteerde huid bij aanraking. Sinds 2021 mogen wij gecreosoteerde palen niet meer aan particulieren verkopen vanwege een nieuwe wet- en regelgeving. Als vervanging voor de creosoot palen hebben we PRE-SHIELD® in ons assortiment. Dit geeft het hout heeft dezelfde uitstraling, maar geeft niet af en is reukvrij.

  • Wat is PRE-SHIELD®?

    PRE-SHIELD® is hét nieuwste impregnatiemiddel voor een langere levensduur van uw omheining. Dit is ontwikkeld als vervanging voor gecreosoteerd hout. Creosoot is een impregneermiddel op basis van teer. Dit zorgt voor een lange levensduur van het hout en de paarden knagen er niet aan. Een groot nadeel is echter dat het begint te zweten boven de 20°C. Bij aanraking krijg je er smerige handen en kleding van (tot brandwonden aan toe) en daarnaast geeft het een sterke geur af. Al deze nadelen heeft PRE-SHIELD® niet: het stinkt niet, het zweet niet en je wordt er niet smerig van. Het geeft het hout een mooie egale brons-bruine kleur en is veilig voor mens, dier en milieu! De levensduur is hetzelfde als van gecreosoteerd hout, dus het heeft het alleen maar voordelen.

  • Soorten hout en duurzaamheid

  • Welke soorten hout hebben jullie in het assortiment?

    Op dit moment hebben wij twee soorten hout in ons assortiment. Rood Noors Grenen en Eperua hout.

    Rood Noors grenen is het meest gebruikte hout. Dit hout wordt nadat het bij ons binnen is gekomen verduurzaamd. Dit proces hebben wij volledig in eigen beheer. Stap één is om het hout te drogen, dit gebeurt machinaal. Het hout wordt net zolang gedroogd totdat er nog maar maximaal 15% vocht overblijft in het hout. Vervolgens worden de palen gefreesd in onze eigen CNC frees. Tot slot worden de palen onder hoge druk geïmpregneerd. We hebben drie verschillende soorten impregnatiemiddelen; Tanalith®-E, PRE-SHIELD® en creosootolie.

    Het andere hout wat we nog in ons assortiment hebben is Eperua hout, dit is hardhout. Hardhout is ontzettend duurzaam van zichzelf en heeft daarom geen extra verduurzaming nodig. Wanneer de hardhouten palen bij ons binnenkomen moeten wij deze enkel CNC frezen en dan zijn ze klaar om geplaatst te worden. Deze hardhouten palen hebben een verwachte levensduur van 30 jaar.

  • Wat is de verwachte levensduur van het hout?

    Hout met de verduurzaming van Tanalith®-E of PRE-SHIELD® heeft een verwachte levensduur van 20 jaar. Verduurzaamd hout met creosootolie een verwachte levensduur van 20+ jaar. Het Eperua hout, hardhout, heeft een levensduur van minimaal 30 jaar.

  • Wat zijn de duurzaamheidsklasses?

    Duurzaamheidsklasse I

    Square Tropic (Eperua Hardhout)

    Duurzaamheidsklasse II

    Hout geïmpregneerd met:

    - Tanalith®

    - PRE-SHIELD®

    - Creosoot

  • Wat is de garantie?

    Wij garanderen de duurzaamheid en de functionaliteit van palen 10 jaar vanaf de datum van aankoop/plaatsing. De garantie dekt alleen de palen en niet de eventuele montage of gevolgschade. Eventuele prijsstijgingen van de palen worden altijd doorberekend aan de klant. Voor zout-geïmpregneerde palen geldt een dekking van 100% voor de eerste 10 jaren. Vanaf 11 jaar loopt de garantiedekking ieder jaar met 20% terug. Voor gecreosoteerde palen geldt een volle dekking gedurende 15 jaar. Op ons Epurua hout, hardhout, geldt een volle dekking gedurende 30 jaar.

  • Waarom zitten er scheuren in het hout?

    Scheurvorming ontstaat door het droogproces. Wanneer het hout droogt, kan er door de toenemende spanning scheuren ontstaan. Dit is met name op de kopse kant. De buitenzijde van het hout droogt (krimpt), terwijl de kern van het hout nog wel vocht bevat. In de zomerperiode ontstaat er sneller en/of meer scheurvorming als in de andere seizoenen. Door droog en warm weer krimpt het hout waardoor er scheurvorming ontstaat. In een natte periode (herfst en winter) neemt het hout vocht op, waardoor de scheuren mogelijk weer kleiner worden. 

  • Scheurvorming beperken?

    Bij extreme droogte zullen wij voorboren, zelfs wanneer wij gebruik maken van onze palenrammer. Daarnaast schroeven wij elke paal om zo scheurvorming te voorkomen.

  • Minste kans op scheurvorming?

    Wil u er zeker van zijn dat u zo min mogelijk last heeft van scheurvorming in uw omheining? Dan adviseren wij om te kiezen voor vierkante palen i.p.v. ronde palen. Vierkante palen worden namelijk kwartiers gezaagd waardoor ze sterker zijn én minder gevoelig voor werking. 

  • Omheining laten plaatsen

  • Door Chevaldo laten monteren? Wachttijden, hoe gaat dat in zijn werk?

    U kunt uw omheining door onze gespecialiseerde monteurs laten plaatsen. Nadat de offerte is goedgekeurd kijken wij in onze planning en plannen we samen met de klant wanneer we het komen plaatsen. Het is echter mogelijk dat het een dag afwijkt van de afgesproken datum doordat er een project kan uitlopen of omdat we al een dag eerder klaar zijn op een project. Ook het weer kan van invloed zijn op onze planning. We doen dit alles in overleg met de klant.

  • Komen jullie van tevoren kijken? Voor het plaatsen?

    Indien mogelijk komen wij op locatie kijken, dit is voor ons ook makkelijk zodat we een goede inschatting kunnen maken van het project. Ook is er tijdens zo’n moment de tijd om de wensen van de klant door te spreken. We hebben dan een beter beeld bij de wensen.

  • Plaatsen jullie ook in België?

    Jazeker! Onze locaties zitten dicht aan de Belgische grens waardoor wij ook plaatsingen aannemen in België. Wilt u informatie over onze afrasteringen en omheiningen? U kunt ons bellen, mailen of het formulier op onze website invullen. 

  • Houdt Chevaldo rekening met leidingen en kabels?

    De klant is verantwoordelijk voor het indienen van een graaf-of KLIC-melding bij de daarvoor bestemde instanties. De ligging van leidingen, afvoeren, drainages en anderszins dienen door de klant, voorafgaande de werkzaamheden, aangegeven te worden bij Chevaldo Omheiningen B.V. of Chevaldo Brabant B.V.. De klant is bij het verzuimen van bovenstaande melding en duidelijkheid voorafgaande de werkzaamheden, ten allen tijde verantwoordelijk voor eventuele schade en additionele kosten die ontstaan door werkzaamheden van Chevaldo Omheiningen B.V. of Chevaldo Brabant B.V..

  • Moet ik thuisblijven als de omheining geplaatst wordt?

    U moet niet thuisblijven als de omheining geplaatst wordt, echter is het wel handig voor ons team om een aanspreekpunt te hebben. Wij vragen op het moment dat wij starten met de werkzaamheden of er iemand aanwezig kan zijn. Zodat de laatste wensen nog even kunnen worden doorgesproken.

  • Moet ik zelf nog iets doen voordat jullie komen plaatsen?

    Alvorens de plaatsing zorgt u ervoor dat het gras gemaaid is eventuele oude omheiningen zijn verwijderd. De hoekpunten en de locaties van de poorten zullen vooraf worden aangegeven. Dit kan per aangeleverde tekening maar ook ter plaatste in overleg.

  • Werkt Chevaldo met eigen monteurs?

    Ja Chevaldo heeft een team van ervaren en zeer goed opgeleide monteurs die voor onze klanten klaar staan. Op deze pagina kunt u al kennis maken met ons team.

  • Plaatsen jullie ook schrikdraad?

    Ja, wij plaatsen ook schrikdraad. Wij werken standaard met zwart schrikdraad van 3,5 mm. Dit schrikdraad valt het minste op bij uw omheining. Ruim 95% van onze klanten vraagt om schrikdraad bij plaatsing van de omheining. Andere schrikdraad opties zijn altijd bespreekbaar.

  • Is elektrische afrastering noodzakelijk?

    Ja. Voor een goede en veilige omheining voor dieren raden wij altijd een elektrische afrastering aan. Door het plaatsen van een diervriendelijke elektrische afrastering zorgt u ervoor dat uw dieren niet uitbreken en veilig in de wei blijven. Daarnaast verlengt dit de levensduur van uw omheining aanzienlijk. Er wordt voorkomen dat de palen worden aangevreten of dat een omheining wordt gebruikt om lekker tegenaan te schuren bij jeuk.

    In ons assortiment vindt u verschillende soorten schrikdraadapparaten, schrikdraad en alle bijbehorende materialen.

  • Betaling

  • Hoe werkt de betaling?

    Website bestelling
    Bij een website bestelling dient het gehele aankoopbedrag in een keer betaalt te worden.

    Bij offerte
    Bij een offerte met plaatsing vragen wij een aanbetaling bij goedkeuring ter hoogte van 30% van de offerte, 30% bij aanvang werkzaamheden en een eindbetaling na plaatsing. Bij grote offertes kan er een derde of vierde termijn bijkomen. Dit gebeurt altijd in overleg met de klant.

    De verrekening van de meters:
    De strekkende meters zijn achteraf verrekenbaar: aantal geplaatste vakken x de paalafstand.

  • Bestelling

  • Kan ik hulp krijgen bij het plaatsen van mijn bestelling?

    Jazeker! Als u een bestelling tijdens kantooruren wilt plaatsen dan kunt u voor hulp bellen naar +31 (0)118 43 61 95 of  +31 (0)6 29 497 373 . Als u buiten kantooruren een bestelling wilt plaatsen dan kunt een mail sturen naar info@chevaldo.nl. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.

  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

    Natuurlijk is het altijd mogelijk om uw materialen bij ons af te halen. Indien u ervoor kiest om de materialen af te halen nemen wij contact met u op om een afspraak in te plannen. Wij zorgen dat er iemand in onze vestiging aanwezig is gedurende het tijdsvlak waarin u uw materialen kunt afhalen. Let op: Onze pakketten zijn circa 5 á 6 meter lang en worden van tevoren gebundeld. De pakketten zullen met een heftruck op uw aanhangwagen worden geplaatst. Om de materialen probleemloos op uw aanhangwagen te zetten is het van belang dat de zijborden naar beneden kunnen.

  • Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    Uw bestelling wordt geleverd met onze eigen steentrailer. Mocht uw woning moeilijk te bereiken zijn met een vrachtwagen dan vragen wij om dit vooraf aan ons te laten weten. Wij kunnen dan samen met u een geschikte locatie bepalen.

    Hoelang is de levertijd van een product?
    Wij streven ernaar om uw bestelling binnen 5 tot 10 werkdagen te verwerken en transporteren. Dit is afhankelijk van onze planning voor de vrachtwagen. Wij hebben een eigen ruime voorraad en onze producten zijn direct leverbaar. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn en kunnen wij de levertermijn niet garanderen, nemen wij z.s.m. persoonlijk contact met u op.

  • Hoe kan ik mijn bestelling inzien?

    Nadat u een bestelling geplaatst heeft, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging van ons. In deze orderbevestiging ziet u een overzicht van uw bestelling. Dit overzicht wordt ook weergegeven in de factuur die na de orderbevestiging volgt.

  • Waar kan ik terecht met mijn klacht?

    Indien u een klacht heeft kunt een mail sturen naar info@chevaldo.nl. Wij zullen uw klacht met zorg in behandeling nemen.

  • Algemeen

  • Hoe onderscheidt Chevaldo zich?

    • Chevaldo doet alles in eigen beheer, frezen impregneren en plaatsen. Ons personeel is zeer vakkunding opgeleid en we werken met eigen professionele machines. 
    • Al ons hout is verkregen met duurzame bosbouw, wij werken enkel met producten van de beste kwaliteit.
    • Wij beschikken over een eigen, ruime voorraad.
    • Wij doen aan dubbele impregnatie, we impregneren tot verzadiging optreedt.
    • Wij vinden persoonlijk contact heel belangrijk. Wij komen graag bij u langs om u ter plaatse te adviseren.
  • Is maatwerk mogelijk?

    Ja, maatwerk is mogelijk! Met ons CNC-freesbank kunnen we verschillende koppen, gatmaten, gatafstanden en meerdere gaten maken in de palen.

  • Worden poorten geleverd inclusief hang- en sluitwerk?

    Onze houten poorten worden niet geleverd inclusief hang- en sluitwerk. Dit komt omdat wij twee soorten hang- en sluitwerk hebben. Namelijk gegalvaniseerd en zwart gepoedercoat, wij laten hierin graag de keuze aan de klant.

    Onze metalen poorten worden geleverd inclusief verstelbare scharnieren en een valsluiting.

  • Hebben jullie een catalogus of prijslijst?

    Onze prijzen staan in onze webshop. Wilt u een omheining door ons laten plaatsen? Dan maken wij graag een vrijblijvende offerte voor u op! U kunt ons bellen, mailen of het formulier op onze website invullen. 

    Onze catalogus wordt momenteel herzien en staat binnenkort digitaal op onze website.